Zaujímavé
teleprojekty – stručný popis – link |
Názov:
Animal Diaries – Živočíšne alebo skôr „Zvieracie
zápisníky“
Adresa: URL http://www.tesan.vuurwerk.nl/diaries/
|
Popis: Týka sa oblasti: Umenia, Informačnej technológie,
Jazyka, Vedy, Sociologického štúdia,
Vyžaduje technologické typy: Email, zoznam server;
Grafické: fotografia, kresba, farba; Živú textovú
konferenciu: IRC, internetový rozhovor; Text: príbehy,
eseje, listy; Kolaboračné typy: Počítačový edičný
systém; Zručné školenie; Interkulturálnu výmenu;
Kamarátstvo /partnerstvo/; Cieľom tohto projektu
je dať študentom na celom svete bezpečné miesto na
webe, kde môžu uverejniť príbehy o zvieratách a ich
interakciách s inými živými vecami. Usporiadatelia
dúfajú, že táto stránka bude inšpirovať a povzbudzovať
autorstvo medzi študentmi každého veku a tiež podporovať
lásku k čítaniu.
Prečo? Obsahuje veľa prvkov, ktoré by sa dali realizovať,
ale vyžadovali by veľkú dávku samoštúdia a individuálneho
prístupu žiakov k tejto problematike vzhľadom na
požiadavky komunikácie a jazykové vedomosti. info
-2oo5-
-
DISKUSIA |
Názov:
City Quest! - „Mestská žiadosť!“
Adresa: URL http://www.cityquest.nl/
|
Popis: Týka sa oblasti: Umenia, Ekonomiky – Práce
– Biznisu, Histórie, Informačnej technológie;
Jazyka; Multikulturálneho štúdia; Vedy; Sociologického
štúdia; Technológie; Vyžaduje technologické
typy: Študent bude tvoriť weby; Email, zoznam
server; Grafické: fotografia, kresba, farba;
Živú textovú konferenciu: IRC, internetový
rozhovor; Web - prezentáciu; Text: príbehy,
eseje, listy; Kolaboračné typy: Počítačový
edičný systém; Informačná výmena; Celková poslucháreň
- /zvučnosť?/; Interkulturálnu výmenu;
Cieľom tohto projektu je „Mestská žiadosť“ - je potrebné
zdôrazniť čo je špeciálne vo vašom meste alebo v
meste vášho študenta, ktorý píše správu, dokladá
ju fotografiami, čerpá rôzne zdroje informácii a
oboznamuje a podieľa sa s výsledkami – u iných študentov
- celosvetovo. Tiež nachádza životopisy, myšlienky,
informačné bulletiny, hry, činnosti a ďalšie. Mestská
žiadosť čaká na vás!
Prečo? Po zhliadnutí tohto projektu som si hneď predstavila
ako by žiaci mohli tvoriť napr. aj v teréne – dala
by sa tu využiť aj digitálna fotografia. A ďalej
ma upútala aj náročnosť projektu na multimediálnej
úrovni – tento projekt som ukázala aj naším externistom
vyučujúcim počítačovú grafiku. Napriek tomu, že sa
nám páčila pointa, opäť tu nastáva problém, ako v
prvom prípade. Jedine riešenie by bolo, že opäť by
som musela ako vyučujúca spracovať mnohé kocky do
tejto skladačky sama, lebo nám chýba na škole medzipredmetová
komunikácia. info
-2oo5-
-
DISKUSIA |
Zaujímavé
slovenské teleprojekty – link |
Fullová
ruža – http://www.zsmaurerke.edu.sk |
Odhaľ
svoj talent - http://www.zssha.edu.sk |
Virgal - http://di.ics.upjs.sk/virgal |
Galandová
matka - http://www.gymtut.edu.sk/projekty/gmatka |
„Pošta
pre Ježiška“ – http://www.jezis.nebo.szm.com |
–
je zaujímavým projektom, lebo jeho cieľom je
viesť žiakov k tvorivosti a vyjadreniu vlastných
myšlienok formou textu a výtvarných prác, podporuje
záujem o duchovnú výchovu a výtvarné spracovania
myšlienok cez zmyslové vnímanie a pochopenie
významu komunikovania (rozhovoru, modlitby
s Bohom pre každého človeka). Tento projekt
je to podľa mňa obdoba výtvarnej koncepcie
„Duchovní a smyslové výchovy“ českej metodičky
Marty Pohnerovej a „Artefiletiky“ českého pedagóga
Jana Slavíka. |
„Najkrajšia
pohľadnica“ – http://www.gymtut.edu.sk/projekty/pohladnica |
-
tento projekt je mi blízky, lebo moja druha
aprobácia je etická výchova. Tu by som mohla
uplatniť aj ďalší rozmer výtvarnej koncepcie,
podporiť u žiakov výtvarné, a estetické cítenie,
vytvoriť pocit spolupatričnosti k iným ľuďom
okolo seba, viesť študentov k tvorivosti a
rozvíjaniu vlastných predstáv, pomôcť žiakom
presadiť sa, nebáť sa prezentovať svoje myšlienky,
návrhy, predstavy, dať študentom možnosť vlastnej
sebarealizácie cez nesebeckú podstatu obdarovania
niekoho druhého, cez pocit spraviť niekoho
šťastným - potešiť ho v rôznych situáciách,
ktoré nám život pripravuje a venovať sa prosociálnemu
správaniu, rozvíjať tému darovania, pomoci
a delenia sa - dar poteší aj toho, kto dáva.
V tomto projekte je cítiť silnú empatiu zo
strany koordinátorov a úprimnú snahu o rozvoj
„Dobra“ a jeho násobenie medzi ľuďmi. – má
silne posolstvo a určíte sa ho zúčastníme. |
„Projekt
Mozaika“ – http://www.infovek.sk/predmety/matem/proj/moz2 |
–
tento projekt je celkom zaujímavý, aj keď vyžaduje
matematické znalosti, nevidím žiaden dôvod,
že by sa realizoval obtiahne a zrejme skúsim
niečo podobne so žiakmi vytvoriť ešte v tomto
školskom roku. Upútalo ma, že je zameraný na
vytváranie rôznych vzorov z rôznych tvarov
okolo. Pointou je hľadanie mozaiky všade okolo
nás v prírode, živočíchoch, architektúre, ľuďoch,
histórii, technike atď. a smeruje k precvičeniu
zhodných zobrazení v rovine. – takéto cvičenia
realizujeme v II. cykle v dizajne a realizácii
značiek, piktogramov alebo tvorbe loga. |
„Musíme
si pomáhať“ – http://www.infovek.sk/predmety/inform/projekty/msp |
-
tento projekt je veľmi zaujímavý, aj keď je
úplne z iného odboru, viem si predstaviť, že
by sa týkal aj mojej aprobácie – napr. v animácii
by sa zobrazoval postup pri tvorbe maľby –
akvarelom, akrylom, olejom; postup pri kresbe
- portrétu, ruky, figúry, zátišia atď. veľmi
dobrý projekt.
-
DISKUSIA |
Návrh
a obhajoba vlastného teleprojektu
Autorky:
Dr.
Katka
Sláviková a Dr. Ivana
Pančáková
v rámci štúdia – Edukačné teleprojekty
– CCV UPJŠ v Košiciach 2oo6 |
- Slovensko
malých výtvarníkov - 1,o3MB
|
-
DISKUSIA |
Šifrovaná
komunikácia
URL http://www.pgp.cz
|
VÝHODY
- ŠIFROVANEJ KOMUNIKÁCIE
- po krátkej skúsenosti s týmto programom som si
skúsila aj výhodu, že môžeme
BEZPEČNE KOMUNIKOVAŤ – ZASIELAŤ E-MAILY – ( testovala
som túto výhodu na zasielaní najprv podpísaných a
potom aj šifrovaných správ sebe a potom aj manželovi
a funguje to)
- na podpisovanie odoslaných e-mailov môžeme využívať
svoj súkromný kľuč
- pri internetovej komunikácii MÔŽEM CHRÁNIŤ SVOJE
SÚBORY NA DISKU PRED NEPOVOLENÝMI OSOBAMI ( pre moju
prácu sú doležte portfólia a aspoň budem od teraz
vedieť ako sa chrániť pred plagiátormi)
- môžem DIGITÁLNE PODPISOVAŤ – správy a dokumenty
tzv. ELEKTRONICKÝM PODPISOM (bankový styk, úradné
dokumenty, články do redakcie, správy pre riaditeľstvo
... )
- správu MÔŽEM ŠIFROVAŤ V AKOMKOĽVEK OKNE ČI SCHRÁNKE
- zašifrovaná SPRÁVA SA DÁ DEŠIFROVAŤ LEN POUŽITÍM
SÚKROMNÉHO KĽÚČA – (pokiaľ ho nezverejnime ďalšej
osobe ;-))
- šifrovací program PGP mi POMÁHA pri tom, ako POUŽÍVAŤ
AUTOMATICKY KĽÚČE, lebo som si to vždy nevedela predstaviť,
kedy sa ktorý používa v praxi
- E–MAIL SI PRÍJEMCA NA ZÁKLADE MÔJHO PODPISU MÔŽE
OVERIŤ, či som odosielateľom naozaj ja alebo či správa
nebola cestou zmenená (nie vždy je dôveryhodné len
overenie e-mailu, lebo zo skúsenosti viem, že stačí,
že v e-mailovej adrese je jeden znak najviac a príjemca
(resp. ja ) si to nemusím všimnúť
- pre komunikáciu s viacerými skupinami mi PROGRAM
POSKYTUJE ZBIERKU KĽÚČOV (pre skupinu VIV, redakciu,
kolegov v ZUŠ, ...)
- ŠIFROVANIE POUŽIJEM V PRÍPADE, AK CHCEME, ABY SI
SPRÁVU, KTORÚ POSIELAME PRÍJEMCOVI NIKTO NEMOHOL
PREČÍTAŤ samozrejme okrem príjemcu, (osobné údaje,
internet baking, zdravotná dokumentácia, hodnotiace
správy… )
- je to BEZPEČNÉ DORUČENIE INFORMÁCII od odosielateľa
k príjemcovi
- môžem si OVERIŤ INFORMÁCIU OD ODOSIELATEĽA
- ľahká inštalácia a neobmedzená platnosť používania
|
NEVÝHODY
- ŠIFROVANEJ KOMUNIKÁCIE
- že sa môže dostane k mojim súkromným kľúčom nepovolená
osoba napri. v prípade, že na compe pracuje viac
ľudí (školská učebňa, internetový klub, ... )
- pri bežnej komunikácii môže nastať problém v tom,
že prijímateľ mojej správy nemusí ovládať alebo mať
nainštalovaný tento šifrovací program a v takomto
prípade by naša „šifrovaná“ komunikácia nespĺňala
svoj účel
- že v prípade straty súkromného kľúča neexistuje
žiadna možnosť, ako by som mohla kľuč zreparovať |
-
DISKUSIA |
Edukačný
program: GCompris |
Charakteristika:
Edukačný program (EP) GCompris sa spúšťa v operačnom
systéme Linux (preto som ho inštalovala u manžela
v práci, lebo doma nepracujem s tento operačný
systémom, ale ako som čítala v jednom z vašich
študijných programov, väčšina škôl zapojených
do projektu Infovek, pracuje práve v Linuxe).
EP je určený hlavne pre deti a žiakov od 3 do 10
rokov (v našej ZUŠ- výtvarný odbor by sa pravdepodobne
tento program veľmi ujal pre vyučovaní prípravného
ročníka (žiaci MŠ) a žiakov I. cyklu).
V programe sú hry orientovane na vyučovanie a zábavu
vo veľmi peknej a pútavej grafickej podobe, ktoré
poskytujú množstvo motivačných prvkov a zaujímavo
podávajú vysvetlenie nových poznatku sprevádzaných
zvukom a hlasom. Množstvo hier a aktivít je rozdelených
do kategórií podľa oblasti záujmu napr. na čítanie,
matematiku, zábavu, počítačovú zručnosť, hry a zážitkové
učenie.
EP má riadiaci panel, ktorý obsahuje ikonky: napr.
základné informácie, pomocníka, nastavenia jazyka,
zvuku, zobrazenia, náročnosť, opustenia program,
stručný popis aktivity jej pomocníka, pravidlá hry,
vyhodnotenia a ukončenia hry.
V EP môže žiak prechádzať medzi oblasťami z jednej
aktivity na inú, čím sa mení oblasť jeho záujmu a
tak sa oboznamuje širším spektrom poznatkov.
Pomocník v EP napomáha pedagógovi, ako má umiestniť
hru do vyučovacieho procesu a stručne opisuje didaktický
cieľ hry (preto ho podľa mňa môže pedagóg využiť
v medzipredmetovom procese vyučovania svojej výchovno-vzdelávacej
aprobácie.
Ovládanie a orientácia v EP GCompris je veľmi jednoduchá
aj pre začiatočníkov od spustenia programu až po
riešenie úloh atď. lebo je sprevádzaná ikonkami a
hlasom.
Adresa:
URL http://www.ofset.org/gcompris
------------------------
Odporúčanie
pre výtvarnú výchovu:
Tento program je dobrý pre vyučovanie výtvarnej výchovy
a je vhodný, podľa môjho názoru aj pre staršie vekove
kategórie (do 15 rokov), ktoré len začínajú pracovať
s počítačom.
Viem si predstaviť, že by sa pri počítačovej grafike
využili aktivity tohto EP ako napr. farby – tvoria
ho tri hry, alebo spoznávanie farieb, kreslenie,
priradenie obrázka slovu, ovládanie myši - vkladanie
tvaru do formičky, orientácia na klávesnici - padajúce
písmenká.
Pre mladších výtvarníkov bude určíte zaujímavé grafické
spracovanie, ktoré je naplnene množstvom priestorových
objektov v počítačovej grafike doplnenej kreslenými
prvkami.
|
-
DISKUSIA |
Čo
je dištančné štúdium? |
1.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE umožňuje študujúcemu
učiť sa samostatne vďaka samoinštrukčným materiálom
a podpore tútora.
2.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE je charakteristické tým,
že učiteľ (inštruktor, tútor) a študujúci (študent,
učiteľ) sú väčšiu časť výučby od seba oddelení v
priestore alebo v čase.
3.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE podnecuje študujúceho, aby
prebral zodpovednosť za štúdium.
4.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE dáva priestor študujúcemu,
aby si sám organizoval tempo štúdia a sám si organizoval
časový plán štúdia.
5.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE ponúka používanie širokého
spektra edukačných médií na sprostredkovanie obsahu
učiva a komunikáciu učiteľa (inštruktora, tútora)
a študujúceho (študenta, učiteľa).
6.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE ponúka zabezpečenie obojsmernej
komunikácie medzi študujúcim (študent, učiteľ) a
vzdelávacou inštitúciou (tútorom, učiteľom, inštruktorom,
asistentom).
7.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE využíva rôzne Internetové
nástroje - elektronickú poštu, diskusné skupiny,
WWW stránky, videokonferenčné programy, atď.
8.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE je určené ľuďom, ktorí sa
z rôznych dôvodov nemôžu alebo nechcú učiť tradičným
spôsobom - ide o dospelých ľudí, ktorí pracujú, majú
rodiny, majú veľký záujem a jasnú predstavu o tom,
čo chcú študovať a chcú si sami určovať čas, miesto
a tempo svojho štúdia.
9.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE je opakom tradičného prezenčného
štúdia, ktoré predpokladá interaktívny priebeh vyučovacieho
procesu, kde sú študujúci (študent, učiteľ) aj učiteľ
(inštruktor, tútor) prítomní v tom istom čase a priestore.
10.DIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE je z pohľadu zamestnávateľov,
často jedinou možnosťou zabezpečenia zvýšenia odbornej
kvalifikácie a vôbec celoživotného vzdelávania ich
zamestnancov (vid naša ZUŠ).
|
|
-
DISKUSIA |
Aktivity
s programom NetMeeting |
Zaujímavé komunikačné
podnety a aktivity realizovane v edukačnom
procese.
Zdroj: http://www.mmmoravcik.ahoj.sk/NetMeeting/ |
-
DISKUSIA |
Ako
napísať a vytvoriť web stránku? |
Skvelá
stránka, podľa ktorej som sa aj ja pokúsila
vytvoriť pravé túto na ktorú sa pozeráte.
Zdroj: http://www.jakpsatweb.cz |
-
DISKUSIA |
Čo
je flash? |
Základy
a príklady uvedené v stránkach. Skvelá pomôcka
pre začínajúcich flash-árov :- ).
Zdroj: http://www.mmmoravcik.ahoj.sk/Flash/Stranka.html |
|
-
DISKUSIA |
ODKAZY
PRE VÝTVARNÍKOV
POSTUPY, RADY A MATERIÁL
|
http://www.brydova.cz |
-
Výtvarné techniky, nápady ... |
http://design.origami.free.fr |
-
Techniky skladačiek |
http://www.muzeum.sk |
-
Múzeá na Slovensku – prehľad a odkazy |
http://www.bitland.sk/caroskola |
-
Postup ako sa robí minifilm |
http://web.quick.cz/iveta_kulhava |
-
tu nájdete aj ručnú výrobu papiera |
http://www.handmadepaper.cz |
-
Ručná výroba papiera čerpaním papieroviny
drevenou formou opatrenou sieťou. |
http://www.petrus.host.sk |
-
Jediný výrobca ručného papiera na Slovensku. |
http://www.abcreklama.sk |
-
Všetko o reklame, aj pre budúcich dizajnérov |
http://www.sezob.cz |
-
Stránka s voľne šíriteľným softvérom, postupmi
a trikmi ako pracovať s IKT |
http://www.alin.szm.sk |
-
Galéria gif animácii |
http://www.gifanimations.com |
-
Galéria gif animácii |
http://www.forum.animacia.sk |
-
Všetko o výtvarníctve a multimediálnej tvorbe |
http://www.calendar.sk |
-
Vytvor si vlastný kalendár |
http://www.infovek.sk/predmety/vytvarna |
-
Všetko o výtvarníctve a legislatíve VV |
|
-
DISKUSIA |
|